Verkopen

Wanneer inbrengen?

Vrijdags voor de beurs, tussen 18:00-19:00.

Graag alle spullen in vuilniszakken aanleveren. Kleding, schoenen en speelgoed en boeken apart.

Gemaakte afspraken

  • Kledingbeurs in maart: alleen ZOMER kleding (maximaal 40 stuks kleding).
  • Kledingbeurs in oktober: alleen WINTER kleding (maximaal 30 stuks kleding).
  • Eén deelnemer-nummer per persoon. We willen zo veel mogelijk mensen de gelegenheid bieden om mee te doen. Er worden in totaal 100 nummers uitgegeven.
  • Per persoon maximaal  30 (winter) ; 40 (zomer)  kledingstukken en 6 paar schoenen/ (winter)laarzen/ slippers. 
  •  Andere artikelen zoals speelgoed en overige kinderspullen kan onbeperkt aangeleverd worden.
  • De organisatie hangt de kleding op hangers. Je hoeft het alleen maar af te geven!
  • De kleding moet schoon, heel en van deze tijd zijn.
  • Alleen kinderkleding. Maat 80 t/m 176.
  • Geen ondergoed, sokken en maillots, pyjama’s, pantoffels, knuffels en DVD’s.
  • Kleding setjes stevig aan elkaar binden. Geen overige kleding bundelen.
  • Losse onderdelen, bijvoorbeeld bij speelgoed, in een zakje doen en puzzels dichtplakken.
  •  Rond de prijs af op hele of halve euro’s
  • Niet verkochte kleding en/of andere artikelen kun je doneren. De kledingbeurs kiest hiervoor een goed doel.
  • De organisatie is niet verantwoordelijk voor de ingebrachte kleding en speelgoed.

Welke prijs kan ik vragen?
Het is altijd leuk om voordelig hippe kinderkleding te shoppen. Graag geven wij je een richtlijn voor de prijs van je kledingstukken.
–  Voor een broek of rokje wordt tussen € 2,50 en € 4,00 gevraagd.
–  Voor een t-shirt of longsleeve wordt gemiddeld € 2,50 gevraagd.
–  Voor een wintertrui of vest, ligt de prijs tussen € 3,00 en € 4,00.
–  Voor een zomerjas gemiddeld € 4,00 en een winterjas gemiddeld € 6,00.

Bij merkkleding ligt de prijs vaak een paar euro hoger en het wordt graag gekocht.

Belangrijke aanwijzingen voor het markeren van de kledingstukken
Kleding en speelgoed voor de verkoop moet voorzien zijn van een stukje ‘schilderstape*’ met daarop uw inschrijfnummer, prijs en maat. Zie hieronder een aantal voorbeelden.

2023-01-18 21.19.35 shirt Jurkje jurkje detail

*Schilderstape is goedkoop, eenvoudig beschrijfbaar, makkelijk te verwijderen en beschadigt de kleding niet. Gebruik een gewone pen, geen stift (vlekt en drukt door).

  • Schrijf linksboven je deelnemer-nummer. Omcirkel dit duidelijk. Daarmee wordt een duidelijk onderscheid gemaakt tussen je nummer, de maat en de prijs;
  • Ook aan de linkerzijde, onder je nummer, de prijs voor het artikel.
  • Rechts onderaan komt de kledingmaat;
  • Plak de tape op de rechterborst bij vooraanzicht (bij blouses, shirts en truien) en op de achterkant, rechts op de broekzak bij broeken en rokken.
  • Plak bij gladde en/ of grove stoffen een extra sticker aan de binnenzak/ binnenzijde.

Afrekenen
Voor jou als deelnemer is 80% van de opbrengst, de overige 20% wordt besteed aan projecten voor de jeugd in Peize.

Na de beurs worden alle spullen op deelnemer-nummer verzameld in beide zalen, zodat u de niet verkochte spullen snel en makkelijk bij uw eigen nummer weer kunt vinden/ophalen. Beide deelnemer nummers meenemen naar de kassa.
Het ophalen van overgebleven kleding/speelgoed en het afrekenen vindt plaats na de beurs tussen 16:30-17:00.

Mocht je het geld contant willen ontvangen? Neem dan (klein) wisselgeld mee.  Het is ook mogelijk om het geld via ‘retourpinnen’ te ontvangen, neem dan de bankpas mee. Via mobiel pakt het systeem dit niet altijd. 
Niet opgehaalde spullen en opbrengsten gaan naar het goede doel,  
De Zeecontainer

Wil je kleding en/ of speelgoed verkopen? Meld je dan hier aan!

( LET OP! De aanmelding kan ook in je SPAM-box terecht komen) 

Als de inschrijving vol is, kun je een mail sturen naar info@kledingbeurspeize.nl wij zetten je dan op een reservelijst.  Mocht er een plek vrijkomen voor inbreng, zullen wij je een reactie geven op de donderdag of vrijdag voor de beurs.